sobota, 31 października 2009

Borys Godunow






Byłem na próbie generalnej i na premierze "Borysa Godunowa". Na próbie robiłem zdjęcia i to praktycznie wyklucza słuchanie opery. Na premierze posłuchałem i było pięknie - Borys, czyli Nikolai Putilin spiewal fantastycznie, ale aktorsko bardziej mi się podobał wysoki pieśniarz z próby generalnej - jest na zdjęciach. Co do innych, nie mnie się wypowiadać - śpiewali bardzo ładnie. Byl jeszcze jeden facet i kobitka, którzy też pięknie śpiewali, ale ja się trochę pogubiłem kto jest kto :(. Muzyka wspaniała i taka rosyjska, szeroka czasami, piękna. Kocham chór i tam bylo sporo chóralnego śpiewania, a w pewnym momencie jak tenory zaśpiewały to klękajcie narody. Tenory na imprezce narzekały, ze jest ich mało - tylko 13 i muszą ciężko pracować, bo basów jest 30. Scenografia świetna i świetny pomysł. Półnagie dziewczęta tanczą współcześnie przy tej "muzie" Musorgskiego i nie ma żadnego dysonansu. Zwykła klubowa imprezka i dans:) Szacunek dla Mariusza Trelińskiego.  Zrobiła się jakaś dziwna moda w operze, że przychodzą i buczą i gwiżdżą, tzn. wszyscy klaszczą, a jakaś drobna część zawsze buczy - tak dla jakiejś nowej zasady i to chyba tylko na premierach, ale tego na pewno nie wiem. Nie pojmuję, przecież jak się nigdy nie podoba, to można nie chodzić? Ale to ma chyba jakieś polityczne podłoże i może dlatego?

1 komentarz:

  1. Zgadzam się z panem, byłem dzisiaj na spektaklu, wcześniej czytałem te wszystkie bzdurne recenzje, w rzeczywistości spektakl był świetny! Po prostu polscy krytycy to stare rupiecie które nie mają żadnego wykształcenia muzycznego.
    Scenografia - moja ulubiona - mroczna i monumentalna, w sam raz pasująca do tego potężnego i mrocznego dzieła, jakim jest "Godunov". Keri-Llyn Wilson doskonale poprowadziła naszą orkiestrę.
    A śpiewacy nie zawiedli, Nikolai Putilin po prostu jest stworzony do tej roli! Doskonały donośny rosyjski bas.
    Cieszę się że oprócz mnie są tacy, wśród tego żałosnego polskiego społeczeństwa, którzy wiedzą co dobre :) A tak po za tym świetne zdjęcia!:)

    OdpowiedzUsuń